Hasznos anyagok kitöltéshez

7. fejezet

Tervezés, szervezés, cselekvés

Most, hogy ilyen szépen rajzolódik ki üzleti koncepciód, elérkezett az ideje, hogy összehangold a párhuzamosan futó üzleti folyamatokat. Vannak feladatok, ahol a határidőre kell nagyon figyelni és van, ahol csak akkor indulhat a folyamat, ha a szükséges előkészületek megtörténtek. Nálunk eleinte a hirdetések, postok, kampányok és e-mail kommunikáció összehangolása miatt volt szükség a táblára, de most már a gyártási és értékesítési folyamatok is helyet kapnak benne, a fontosabb események mellett, hogy senkit ne érjen meglepetésként, egy-egy izgalmasabb fejlesztés. 

Szeretném megosztani veletek a kis táblázat sémámat, amibe mi csapat szinten tervezünk, hogy össze tudjuk hangolni minek mikorra kell megérkeznie. Mondanom sem kell, hogy ez a kis tábla folyamatosan fejlődik, minden hónap elején átbeszéljük mi a terv, de hónap záráskor néha mi is meglepjük magunkat. Érdemes nem csak a tervezésre koncentrálni, hanem a kiértékelésre is, mert sokkal több dolgot intézünk el és szervezünk meg, mint gondolnánk. Megkönnyebbül az ember, ha nem csak azt figyeli mi van még hátra, hanem az elért sikereket, megoldott feladatokat is értékeli.

Ha bármilyen kérdésed van a tervező használatával kapcsolatban, csatlakozz a WMI Business – Tudatos üzletfejlesztők közösségéhez, itt rendszeresen tartunk MasterMind eseményeket, ahol az esemény végén fel tudod tenni kérdéseidet, megoszthatod velünk ötleteidet és tapasztalataidat.

Szeretném megosztani veletek a kis táblázat sémámat, amibe mi csapat szinten tervezünk, hogy össze tudjuk hangolni minek mikorra kell megérkeznie. Mondanom sem kell, hogy ez a kis tábla folyamatosan fejlődik, minden hónap elején átbeszéljük mi a terv, de hónap záráskor néha mi is meglepjük magunkat. Érdemes nem csak a tervezésre koncentrálni, hanem a kiértékelésre is, mert sokkal több dolgot intézünk el és szervezünk meg, mint gondolnánk. Megkönnyebbül az ember, ha nem csak azt figyeli mi van még hátra, hanem az elért sikereket, megoldott feladatokat is értékeli.

Hasznos eszközök a megvalósításhoz:

Ha követed a WMI Business platformokon, biztosan észrevetted, hogy több hasznos eszköz és applikáció segíti a csapat munkáját, melyeket szeretnénk megosztani Veled is. Érdemes kipróbálni több eszközt is, mindenkinek más áll kézre és más felel meg a céljainak. Mi ezeket az eszközöket használjuk és ajánljuk Neked jó szívvel:

 

FOLYAMAT SZERVEZÉS

Trello

Nagyon szeretem a Trello-t, a csapatban a feladatokat, határidőket könnyű számontartani és nyomon követni benne. Mi ToDoList-et, projekt tervet és ötlet dobozt vezetünk benne, de rengeteg hasznos funkciója van már az ingyenes verziónak is. Így nem kell hívogassam a webest, a grafikust vagy bárkit, aki segít terveink megvalósításában, elég megnéznem a Trello-ben éppen hol tart a folyamat.

 

KREATÍVOK ELKÉSZÍTÉSE

Canva

Rengeteg sablon, hasznos eszköz, stock fotó, grafika és kész kreatív közül választhatsz. Ezzel szoktunk postot, story-t, kreatívokat, prezentációt és szépen formázott dokumentumokat szerkeszteni, ha nem akarjuk a grafikus segítségét kérni. Rengeteg lehetőség, inspiráló formátum és látványos séma közül választhatsz! Nagyon szuper eszköz, imádok vele alkotni ☺

 

FEED TERVEZÉS

Unum

Ez egy szuper fotó- és videotartalom-tervező alkalmazás. Segítségével meg tudod nézni, hogy fog kinézni az Insta feed-ed, milyen sorrendben érdemes feltölteni a képeket, hogy összességében jól nézzen ki.

Preview

Ezt szintén alkalmas feed tervezésre is, de mi poszt időzítésre szoktuk használni. A Preview applikációban előnézetben próbálgathatod legújabb posztjaidat, elrendezésüket szabadon változtathatod. Ha megszületett a helyes sorrend, be is tudod időzíteni a posztokat. Nekünk a puzzle feed miatt ez különösen nagy segítség, de mindenkinek jó szívvel ajánlom.

Pikrea feed terv

Mi vettünk annak idején egy feed tervet és azt szabtuk át a saját stílusunkra, hogy egységes és szép legyen a @wmi_learning Insta feed-je. Nektek hogy tetszik? Mi nagyon szeretjük ezt a megoldást, mert így egységes és letisztult lett a feed. Arra érdemes figyelni, hogy az átlógó kép részletek és alakzatok ne lógjanak be nagyon a külön-külön postok-nál, mert az zavaró lehet. A megvásárolt template-et Canvában szabadon tudod szerkeszteni és személyre szabni.

 

POSZTOK IDŐZÍTÉSE

Later

Nagyon egyszerű és felhasználóbarát időzítésre használható applikáció a Later, ezt is használtuk egy ideig. Könnyű használni, Facebook és Insta postokat is tudsz időzíteni vele.

Creator Studio

Facebook létrehozta a Creator Studiot az oldalakon, itt picit bonyolultabb a tartalmak előnézetét megnyitni, de a felületen belül megoldható az Instagram posztok időzítése is. Rengeteg hasznos funkciója van, érdemes felfedezni és játszani a lehetőségekkel.

 

FOTÓSZERKESZTÉS

Adobe Photoshop Lightroom

Nagyon egyszerűen használható és rengeteget dob a képeken. Lehet kész „Preset”-eket is vásárolni, de természetesen készíteni is, amik segítségével egységes lesz a képeid hangulata. A kép színei külön-külön állíthatók, így könnyebb egységesíteni a különböző helyszíneken, különböző fényviszonyok között készült képeket is.

Snapseed

A Snapseed egy képszerkesztő alkalmazás, amit könnyű használni, mégis rengeteg hasznos dolgot tudsz vele csinálni. Segítségével már takarítottunk utólag a képeken, eltüntettük a képről, ami nem kellett rá (pl. bicikliző bácsit a háttérből), de módosíthatsz a stíluson és garázdálkodhatsz a fénybeállításokkal is. Érdemes kicsit játszani vele és felfedezni, mi mindent tudsz varázsolni vele.

 

Remélem hasznosak lesznek a tippjeink és kipróbálsz több eszközt is, ami megkönnyíti a Business Compass-ben megtervezett folyamatok megvalósítását! Sok sikert hozzá!

Összes fejezet

1. fejezet

Cél, jövőkép

2. fejezet

Stratégia

3. fejezet

Termékek és szolgáltatások

4. fejezet

Célközönségem

5. fejezet

A márkád és amit képvisel

6. fejezet

Értékesítés és Marketingstratégia

7. fejezet

Tervezés, szervezés és cselekvés

DR. SIMON STELLA

Jogi alapok vállalkozóknak